  | 
				Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci   
				 | 
			 
		 
		 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  SZCZUR 
		  
		      żul 
		      
  
		      Dołączył: 09 Lis 2005 
		      Posty: 603 
		      Przeczytał: 0 tematów
  
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 12:04, 13 Sty 2007    Temat postu: Shape Engine Source Code | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    od ~2003 pisalem gieke, ale postanowilem to przerwac, a kod zródlowy udostepniam wszyskim za free.
 
 
######## opis #############
 
 
w szkole sredniej wpadlem na pomysl napisania sobie gierki na poczatku mial to byc FPP potem RPG...... a jest RTS. w tym enginie jest straszny balagan ale poza tym mozna znalesc wiele ciekawych zeczy.
 
 
####### specyfikacja #########
 
 
pelny engine liczy sobie ok 50k - 60k lini
 
niestety podczas tych paru lat czesc sie zgóbila  :) 
 
 
wymaga opengl 2.0 z sm 3.0 (gf6000+,x1000+), starsze demka chodza nawet na rivie.
 
 
-textury: 1d,2d,3d,cube,rect,wszystkie filtrowania, wszystkie wrap, anizo, kompresja DX1,3,5, HDR, bias. PNG,JPG,Tiff*,tga*,bmp*
 
-shadery: sm3.0, glsl, cg*, cgfx*, opakowane w mój typ material
 
-pbuffer: (renderowalna textura)MRT, AA
 
-VBO:
 
-mesh: static, animated (mój format plików, +3dmax exporter)
 
-pint sprites*
 
-camera:
 
-obsluga wielu okienek, okienk/full screen (mozliwosc ustawienia refresch rate +vSync)
 
 
-menu:button,slider,picture,text,edit field,check box,radio box, progres bar,border.....
 
 
-input: klawiatura , mysz
 
-system (opakowanie podstawowych funkcji os)
 
-Thread
 
-net : tcp/ip
 
 
-sound: open al, wav, ogg, obsluga mikrofonu
 
 
-script: (opakowanie dla lua)
 
 
-3dmax mesh exporter: max 4.0, 5.0
 
 
-Math: vec2, vec3, vec4, mtx44, mtx33, quaternion, triangle,sphere,line...., detekcja kolizji, bspline, genereacja tangent, binormal dla modeli
 
 
-edytor map rts: (nie mam exe, a w aktualnej wersji sie nie kompiluje) height edit, grund edit
 
 
-algorytmy i pojemniki:
 
A*, array 1d,2d,3d
 
config reader
 
image reader (png, jpg)
 
sphere tree
 
random
 
log
 
 
-rts
 
entity, battle interface(dmg,healt,shield...)
 
patch finding
 
 
-mapa: height+ tangent+normal, ground, entity layer, path layer
 
 
-cd audio
 
 
###### the end ###############
 
 
uwaga przez te pare lat projekt sie troche zmienial i niektóre klasy sa singletonami, inne kozystaja ze zlicznia referencji, a inne z gc, a inne z new i delete :)
 
mój styl pisania, nazywania zmiennych tez sie zmienial i rózne klasy róznie wygladają :)
 
 
kozystajcie i jak czegos uzyjecie to mozecie tam dac:
 
 
// COPYRIGHT (C) SZCZUR (R)
 
// SHAPE ENGINE (2003-2007)
 
// modifed by you :)
 
 
######## extra ###############
 
 
dodalem jakies stare demka z 2003-2005
 
i ogame bota (potrafi tylko rozbudowywac budynki)
 
 
niektóre demka wymagaja cg.dll (dll jest w folderze dll to przekopiujcie je)
 
 
link (~23MB) : elf: /tmp/ShapeEngine.exe (sfx rar)
				    
  Ostatnio zmieniony przez SZCZUR dnia Sob 17:33, 13 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   | 
        |  
         |  
    
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Fen 
		  
		      zielony żul 
		      
  
		      Dołączył: 22 Lut 2006 
		      Posty: 946 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: Bochnia
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 13:27, 13 Sty 2007    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    opis wyglada całkiem nieźle... ajk tylko będę miał dostęp do swojego gf6600 to postaram się przejrzeć ten kod...
 
 
to jak piszemy jakiegoś Quake'a 5 w przyszłym semestrze? :D
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  SZCZUR 
		  
		      żul 
		      
  
		      Dołączył: 09 Lis 2005 
		      Posty: 603 
		      Przeczytał: 0 tematów
  
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 13:47, 13 Sty 2007    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    zeby przejzec kod wystarczy vc60...vc80 :) , a dema nie sa imponujące wiec bez gf6 nic nie tracisz.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  kap00ch 
		  
		      Mistrz grilla 
		      
  
		      Dołączył: 09 Mar 2006 
		      Posty: 1840 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: ja sie tu wzialem?
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 14:44, 13 Sty 2007    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    przeciez wszyscy wiedza ze piszemy co najmniej q5...i wezcie sie wszyscy lekko uspokojcie ;p zaczynamy PO SESJI jasne? :P dzizas krajst na poczatku mialem problem zeby kogokolwiek namowic a teraz ludzie wala drzwiami i oknami ;p
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  SZCZUR 
		  
		      żul 
		      
  
		      Dołączył: 09 Lis 2005 
		      Posty: 603 
		      Przeczytał: 0 tematów
  
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 14:47, 13 Sty 2007    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    do zlych ludzi poszles na początku, trzeba bylo odrazu na pierwszym semestrze dac topica na forum :)
 
zrobili bys my Q5 przed Q4
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  kap00ch 
		  
		      Mistrz grilla 
		      
  
		      Dołączył: 09 Mar 2006 
		      Posty: 1840 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: ja sie tu wzialem?
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 14:55, 13 Sty 2007    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    wez pod uwage z punkty widzenia zarzadzania oraz wykonalnosci projektu duzo latwiej cos skonczyc mala grupa ludzi...a obecnie widze ze bede musial przez ferie wszystko od nowa rozplanowac ;p dla teamu ok 2-3 razy wiekszego ;p no ale za to albo gowno zrobimy albo zrobimy Q6 od razu ;p
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  SZCZUR 
		  
		      żul 
		      
  
		      Dołączył: 09 Lis 2005 
		      Posty: 603 
		      Przeczytał: 0 tematów
  
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 16:49, 13 Sty 2007    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    ja obstawiam ze tylko na starcie bedzie duzo osób i wykruszą sie jak tylko bedzie wiecej roboty na uj, lub gra stanie sie bardziej skomplikowana.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
  | 
   
 
 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo 
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
  
             
        
 
        
      |