Forum Informatyka UJ forum Strona Główna Informatyka UJ forum
Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Shape Engine Source Code

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Twórczość
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZCZUR
żul



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:04, 13 Sty 2007    Temat postu: Shape Engine Source Code

od ~2003 pisalem gieke, ale postanowilem to przerwac, a kod zródlowy udostepniam wszyskim za free.

######## opis #############

w szkole sredniej wpadlem na pomysl napisania sobie gierki na poczatku mial to byc FPP potem RPG...... a jest RTS. w tym enginie jest straszny balagan ale poza tym mozna znalesc wiele ciekawych zeczy.

####### specyfikacja #########

pelny engine liczy sobie ok 50k - 60k lini
niestety podczas tych paru lat czesc sie zgóbila :)

wymaga opengl 2.0 z sm 3.0 (gf6000+,x1000+), starsze demka chodza nawet na rivie.

-textury: 1d,2d,3d,cube,rect,wszystkie filtrowania, wszystkie wrap, anizo, kompresja DX1,3,5, HDR, bias. PNG,JPG,Tiff*,tga*,bmp*
-shadery: sm3.0, glsl, cg*, cgfx*, opakowane w mój typ material
-pbuffer: (renderowalna textura)MRT, AA
-VBO:
-mesh: static, animated (mój format plików, +3dmax exporter)
-pint sprites*
-camera:
-obsluga wielu okienek, okienk/full screen (mozliwosc ustawienia refresch rate +vSync)

-menu:button,slider,picture,text,edit field,check box,radio box, progres bar,border.....

-input: klawiatura , mysz
-system (opakowanie podstawowych funkcji os)
-Thread
-net : tcp/ip

-sound: open al, wav, ogg, obsluga mikrofonu

-script: (opakowanie dla lua)

-3dmax mesh exporter: max 4.0, 5.0

-Math: vec2, vec3, vec4, mtx44, mtx33, quaternion, triangle,sphere,line...., detekcja kolizji, bspline, genereacja tangent, binormal dla modeli

-edytor map rts: (nie mam exe, a w aktualnej wersji sie nie kompiluje) height edit, grund edit

-algorytmy i pojemniki:
A*, array 1d,2d,3d
config reader
image reader (png, jpg)
sphere tree
random
log

-rts
entity, battle interface(dmg,healt,shield...)
patch finding

-mapa: height+ tangent+normal, ground, entity layer, path layer

-cd audio

###### the end ###############

uwaga przez te pare lat projekt sie troche zmienial i niektóre klasy sa singletonami, inne kozystaja ze zlicznia referencji, a inne z gc, a inne z new i delete :)
mój styl pisania, nazywania zmiennych tez sie zmienial i rózne klasy róznie wygladają :)

kozystajcie i jak czegos uzyjecie to mozecie tam dac:

// COPYRIGHT (C) SZCZUR (R)
// SHAPE ENGINE (2003-2007)
// modifed by you :)

######## extra ###############

dodalem jakies stare demka z 2003-2005
i ogame bota (potrafi tylko rozbudowywac budynki)

niektóre demka wymagaja cg.dll (dll jest w folderze dll to przekopiujcie je)

link (~23MB) : elf: /tmp/ShapeEngine.exe (sfx rar)


Ostatnio zmieniony przez SZCZUR dnia Sob 17:33, 13 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Sob 13:27, 13 Sty 2007    Temat postu:

opis wyglada całkiem nieźle... ajk tylko będę miał dostęp do swojego gf6600 to postaram się przejrzeć ten kod...

to jak piszemy jakiegoś Quake'a 5 w przyszłym semestrze? :D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZCZUR
żul



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:47, 13 Sty 2007    Temat postu:

zeby przejzec kod wystarczy vc60...vc80 :) , a dema nie sa imponujące wiec bez gf6 nic nie tracisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kap00ch
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ja sie tu wzialem?

PostWysłany: Sob 14:44, 13 Sty 2007    Temat postu:

przeciez wszyscy wiedza ze piszemy co najmniej q5...i wezcie sie wszyscy lekko uspokojcie ;p zaczynamy PO SESJI jasne? :P dzizas krajst na poczatku mialem problem zeby kogokolwiek namowic a teraz ludzie wala drzwiami i oknami ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZCZUR
żul



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:47, 13 Sty 2007    Temat postu:

do zlych ludzi poszles na początku, trzeba bylo odrazu na pierwszym semestrze dac topica na forum :)
zrobili bys my Q5 przed Q4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kap00ch
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ja sie tu wzialem?

PostWysłany: Sob 14:55, 13 Sty 2007    Temat postu:

wez pod uwage z punkty widzenia zarzadzania oraz wykonalnosci projektu duzo latwiej cos skonczyc mala grupa ludzi...a obecnie widze ze bede musial przez ferie wszystko od nowa rozplanowac ;p dla teamu ok 2-3 razy wiekszego ;p no ale za to albo gowno zrobimy albo zrobimy Q6 od razu ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZCZUR
żul



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:49, 13 Sty 2007    Temat postu:

ja obstawiam ze tylko na starcie bedzie duzo osób i wykruszą sie jak tylko bedzie wiecej roboty na uj, lub gra stanie sie bardziej skomplikowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Twórczość Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin