Forum Informatyka UJ forum Strona Główna Informatyka UJ forum
Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Frameworki OGL
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Archiwum / Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Wto 0:18, 11 Lis 2008    Temat postu:

Czy to oznacza przesunięcie terminu oddawania frameworków z OpenGLa o tydzień?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoter
zielony żul



Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gościeradów

PostWysłany: Wto 18:26, 11 Lis 2008    Temat postu:

Czy to oznacza przesunięcie terminu oddawania frameworków z OpenGLa o dwa tygodnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kap00ch
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ja sie tu wzialem?

PostWysłany: Wto 18:43, 11 Lis 2008    Temat postu:

ani jedno ani drugie ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Wto 18:56, 11 Lis 2008    Temat postu:

W takim razie wykład pt. Poprawki do frameworka odbędzie się po fakcie. Albo się nie odbędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 19:54, 11 Lis 2008    Temat postu:

ten wykład tak naprawdę nie ma wiele wspólnego z częścią frameworka którą trzeba oddać.
Będą tam tematy przydatne w przyszłych częściach wykładu.
Teoretycznie więc wykład nie musi się odbyć - zamieszczę (jak zdążę) materiały na sieci, które sobie będzie można przeczytać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Crow
alkoholik



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK-NH

PostWysłany: Śro 0:30, 12 Lis 2008    Temat postu:

W takim razie przypominam "organizatorom" wykladu ze termin oddawania projektow jest za tydzien, a pliki opisu sceny do oceny frameworka nie zostaly jeszcze udostepnione.

Ostatnio zmieniony przez Crow dnia Śro 0:30, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiu
zielony żul



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 920
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: krk

PostWysłany: Śro 1:57, 12 Lis 2008    Temat postu:

hmm a co jest na tej stronie?

[link widoczny dla zalogowanych]

a dokladniej:
[link widoczny dla zalogowanych]
i
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Śro 9:51, 12 Lis 2008    Temat postu:

Format pliku opisu sceny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Śro 10:35, 12 Lis 2008    Temat postu:

no taki format sobie wymyślaliście na zajęciach ponoć... i teraz do tego trzeba parser napisać.

może przeniesiemy tą dyskusję do jakiegoś innego podforum?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Crow
alkoholik



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK-NH

PostWysłany: Śro 22:11, 12 Lis 2008    Temat postu:

Eh... czytac ze zrozumieniem: nie "pliki z opisem FORMATU" tylko pliki "z opisem sceny" tzn. pliki na ktorych to bedzie testowane :) Zreszta... sprawa juz sie rozwiazala :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matjas
pijak



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:23, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ej, nawet nie o to chodzi, że mamy zarys pliku sceny (bo konkretów tam rzeczywiści brakuje), ale o to, że nie mamy niczego w stylu: przykładowe wejście/przykładowe wyjście. Sprawdzanie ma się odbywać przez załadowanie pliku z opisem? Fajnie. Jak w westernach: jeden strzał: trafisz - ok, nie trafisz - masz problem. Już na ASD było lepiej :P

Spoko, Panowie, rozumiem, że nie bedziecie nas mordować za to, że coś się nie wczytało, ale nie chciałbym, żeby kilka godzin pracy poszło na marne, bo nie dogadaliśmy się, że kamera sferyczna oznaczana jest przez "sphere", a nie "spherical"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 10:13, 13 Lis 2008    Temat postu:

no wybaczcie, wielu błędów i nie do końca sprecyzowanych wymagań nie da się uniknąć ;/ ale pracujemy nad tym ciągle.
Nie chciałbym osobiście aby wejście/wyjście było podane z kolei jak w asd, bo to nie o to chodzi raczej...

Nikt ze studiów za frameworka nie wyleci :) to na pewno :) Więc nie przejmujcie się :)

w razie pytań i niejasności to proszę pisać maila, postaram się szybko odpowiedzieć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagm
zielony żul



Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:12, 13 Lis 2008    Temat postu:

tak to jest, jak amatorzy sie za cos biora ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Sob 23:42, 22 Lis 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tymczasowa stronka... w związku z tym, że strona /~madry nie działa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoter
zielony żul



Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gościeradów

PostWysłany: Nie 3:07, 23 Lis 2008    Temat postu:

dzięki Fen, już się martwiłem że trzeba będzie znowu przesuwać termin...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 12:05, 23 Lis 2008    Temat postu:

Yoter napisał:
dzięki Fen, już się martwiłem że trzeba będzie znowu przesuwać termin...


to się nie martw terminami :D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kafex
zielony żul



Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 1458
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zawiercie

PostWysłany: Nie 13:27, 23 Lis 2008    Temat postu:

z powodu opadów śniegu prace na pewno się nam opóźnią...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kap00ch
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ja sie tu wzialem?

PostWysłany: Nie 13:49, 23 Lis 2008    Temat postu:

z powodu sniegu mam wiecej czasu na przygotowanie trudniejszych zadan do drugiej czesci...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZCZUR
żul



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:45, 24 Lis 2008    Temat postu:

dotyczy gr 2:


zabralem sie za to i widze ze z punktem 17. bedzie problem:

Ładowanie pliku opisującego scenę (szablon pliku XML ustalony na ćwiczeniach)

opis formatu: [link widoczny dla zalogowanych]

w materiale jest blad:

- nie da sie osobno ustawiac parametrów dla vertex/fragment shader

wiec proponuje zmienic format na taki jak kiedyś proponowałem:

<material>
<vertexShader source="c:\v.vert"/>
<fragmentShader source="c:\xxx.frag"/>

<uniform type="{float, float2, float3, float4, texture}" name="[string]" >1 2 3</uniform>

<uniform type="float4" name="gl_ambient" >1.0 0.0 1.0</uniform>
<uniform type="float4" name="gl_diffuse" >1.0 0.0 1.0</uniform>
<uniform type="float4" name="gl_specular" >1.0 0.0 1.0</uniform>
<uniform type="float4" name="gl_shininess" >1.0 0.0 1.0</uniform>
<uniform type="texture" name="DiffuseTexture" >c:\a.jpg</uniform>

</material>

w przypadku gdy nie używamy vertex/fragment shader
uniformy z prefixem "gl_" powinny byc użyte dla fixed pipeline

//----------------

i chyba jeszcze jest blad w samplu: [link widoczny dla zalogowanych]

meshe sa podefiniowane ale nie jest zaznaczone z których materialów korzystaja


Ostatnio zmieniony przez SZCZUR dnia Pon 10:47, 24 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fidel
żul



Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:52, 24 Lis 2008    Temat postu:

jest zaznaczone ale tych materialow nie ma. materialy sa definiowane w opisie scenki. a co do formatu to troche mnie dziwi narzucanie kwaternionow, jakos nie slyszalem zeby byla o tym mowa w trakcie cwiczen
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZCZUR
żul



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:06, 24 Lis 2008    Temat postu:

Fidel napisał:
jest zaznaczone ale tych materialow nie ma. materialy sa definiowane w opisie scenki.


sa zdefiniowane ale przy meshach nie ma napisane z którego materialu korzystają.

a co do kwaternionow to byly 2 opcje: kwaterniony lub oś obrotu + kąt

edit:
-----------------------------------

w sprzykladowej scenie landscape jest przeskalowny przez :
<scale>7.57510614395142 1 7.57510614395142</scale>

co powoduje ze normalne nie do konca pasuja do tego modelu i psuje sie oswietlenie.

edit:
-----------------------------------

UWAGA:
w meshach orientation jest podawany w formie: "w x y z" a nie "x y z w"


Ostatnio zmieniony przez SZCZUR dnia Śro 21:50, 26 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fen
zielony żul



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 14:36, 27 Lis 2008    Temat postu:

"
1. W związku z awarią strony można używać opisów sceny z innych grup. (ale proszę dopisać którego przykładu się używa!)"

jak sa jakies problemyz tym przykładem to używajcie innych grup...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Śro 14:17, 10 Gru 2008    Temat postu:

Gdzie jest wykład sprzed tygodnia? Bo dzisiejszy widzę, że u Fena.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kap00ch
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ja sie tu wzialem?

PostWysłany: Śro 16:49, 10 Gru 2008    Temat postu:

a ja widze ze wszystko jest u mnie ; ]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Śro 18:28, 10 Gru 2008    Temat postu:

o extra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Archiwum / Inne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin