Forum Informatyka UJ forum Strona Główna Informatyka UJ forum
Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WIELKI Forumowy Turniej o PIWO :) - DRUGI ETAP!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Archiwum / 1 rok / 2 i 3 semestr - Programowanie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rogal
Zjeb z kaszanką



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: koło podbiegunowe

PostWysłany: Śro 23:49, 05 Lip 2006    Temat postu:

LOL :lol:

Gadałem z Hansem na temat tego zadania i jego rozwiązanie bardziej mi się podobało bo kończyło się z kodem 0. A twoje system prawdopodobnie potraktuje jako błąd wykonania (exitcode != 0).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ostoj
Przewijak Tasmy



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 883
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 0:06, 06 Lip 2006    Temat postu:

wyglada na to ze moja znajomosc fpc jest ograniczona, wiec prosze o wyjasnienie co to jest exitcode. no dobra, pewnie kod wyjscia, ale dlaczego moge czegos takiego uzywac jako zmienna sterujaca petli for? i co oznacza cos takiego jak 'byte(exitcode=3)'?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hansu
Nieomylny Admin



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1990
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: przychodzimy? Czym jestesmy? Dokad zmierzamy?

PostWysłany: Czw 0:12, 06 Lip 2006    Temat postu:

@ostoj: Kazdy(chyba) modul w pascalu ma cos takiego jak zmienne srodowiskowe. To sa zmienne ktore powstaja w programie o ile tylko nazwa modulu pojawi sie po slowie uses. Exitcode jest jedna z takich zmiennych w module system (tym defaultowo ladowanym przez kompilator). I to sprawia ze jest ona zmienna dostepna do "zabawy" bez koniecznosci jakiejkolwiek deklaracji. Druga taka zmienna w module system jest RandSeed (cos od generatora liczb pseudolosowych) i jeszcze pare zmiennych boolowskich.

byte(exitcode=3) to po prostu rzutowanie wyrazenia w nawiasie na typ byte. Czyli to cos zwraca 1 jesli exitcode jest rowny 3 i 0 w przeciwnym przypadku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
exeman
Mistrz grilla



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: znienacka

PostWysłany: Czw 0:16, 06 Lip 2006    Temat postu:

@Rogal: Oczywiscie, ze moje spowoduje zakonczenie programu z bledem :) Wyeliminowanie tego jest trywialne, wystarczy zrobic downto od 15 do 0, i zmienic warunki w byteach, ale po co skoro tak jest poprawnie ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ostoj
Przewijak Tasmy



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 883
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 0:17, 06 Lip 2006    Temat postu:

w fpc jest rzutowanie..... o jaki ja niedouczony i zaskoczony....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spectro
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kurdwanów

PostWysłany: Czw 7:53, 06 Lip 2006    Temat postu:

ostoj napisał:
w fpc jest rzutowanie..... o jaki ja niedouczony i zaskoczony....

W takim razie jestem ciekaw jak zrobiłeś zadanie R3 :D .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoter
zielony żul



Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gościeradów

PostWysłany: Czw 12:20, 06 Lip 2006    Temat postu:

o lol faktycznie w R3 można było rzutowanie zrobić... a ja to inaczej zrobiłem :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
exeman
Mistrz grilla



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: znienacka

PostWysłany: Czw 13:33, 06 Lip 2006    Temat postu:

Ja nie mam zadnego rzutowania w R3 ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makros
pijak



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 13:36, 06 Lip 2006    Temat postu:

Aż sprawdziłem z ciekawości... i w moim R3 też nie ma żadnego rzutowania... :) Więc nie woiem o so si chozi Spectro... 8)


---edit---
A tak BTW to kiedy kolejne zadanko...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ostoj
Przewijak Tasmy



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 883
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 14:17, 06 Lip 2006    Temat postu:

Spectro napisał:
ostoj napisał:
w fpc jest rzutowanie..... o jaki ja niedouczony i zaskoczony....

W takim razie jestem ciekaw jak zrobiłeś zadanie R3 :D .

normalnie :) zrobilem sobie zmienna in64 i do niej wstawilem longinta i top bylo moje rzutowanie na longint :D co wiecej, jak ludzie naokolo mowili ze trzeba robic rzutowanie to bylem pewoen ze wszyscy wlasnie mowia o dokladnie tym sposobie rozwiazania tego :D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
exeman
Mistrz grilla



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: znienacka

PostWysłany: Czw 14:17, 06 Lip 2006    Temat postu:

Makros: Mozliwe, ze w weekend.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Czw 14:18, 06 Lip 2006    Temat postu:

ostoj napisał:
normalnie :) zrobilem sobie zmienna in64 i do niej wstawilem longinta i top bylo moje rzutowanie na longint :D

No i to jest właśnie rzutowanie, tyle, że niejawne ;P.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spectro
Mistrz grilla



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kurdwanów

PostWysłany: Pią 9:30, 07 Lip 2006    Temat postu:

@ostoj:
To, co napisał Madras :) . Natommiast ja w R3 stwierdziłem, że nie jest mi potrzebna dodatkowa zmienna i wszystkie interesujące mnie wartości obłożyłem int64(...) ;) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skrobocik
[SKROBORANGA]



Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 2958
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Skarżysko , Kraków

PostWysłany: Pon 14:36, 10 Lip 2006    Temat postu:

Yoter napisał:
o lol faktycznie w R3 można było rzutowanie zrobić... a ja to inaczej zrobiłem :P

exeman napisał:
Ja nie mam zadnego rzutowania w R3 ;]

Makros napisał:
Aż sprawdziłem z ciekawości... i w moim R3 też nie ma żadnego rzutowania... :) Więc nie woiem o so si chozi Spectro... 8)(...)

Ale jesteście lamki, za dużo z Rogalem przebywacie ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m^2
pijak



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 11:21, 30 Paź 2006    Temat postu:

Jakie języli są dozwolone? Można to napisać w perlu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
exeman
Mistrz grilla



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: znienacka

PostWysłany: Pon 21:16, 30 Paź 2006    Temat postu:

M^2 - w perlu to sie fajnie takie rzeczy robi, ale nie - tutaj robimy w pascalu :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m^2
pijak



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 22:23, 30 Paź 2006    Temat postu:

A już chciałem się przyłączyć... nawet zrobiłem 2 zadanie w C++ za 0 punktów. Ale Pascal to nie dla mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoter
zielony żul



Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gościeradów

PostWysłany: Pon 22:58, 30 Paź 2006    Temat postu:

Paskal żołdźi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
exeman
Mistrz grilla



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: znienacka

PostWysłany: Wto 1:40, 31 Paź 2006    Temat postu:

m^2: Pascal jest dosc sztywny jesli chodzi o skladnie, dlatego tez turniej nie jest taki prosty - trzeba sie niezle poglowic - czesto bardziej chodzi o sprytny algorytm niz o ciekawe tricki skladniowe (to w perlu takie rzadza).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Archiwum / 1 rok / 2 i 3 semestr - Programowanie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin